Beginspiration

| Foodblog met gezonde inspiratie voor elke dag |

3x goede voornemens voor 2015

Met heel veel anderen ben ook ik in 2015 begonnen met een lijstje met goede voornemens. Elk jaar schrijf ik een paar punten voor mezelf op die ik het komende jaar graag wil bereiken, doen of veranderen. Of dit nu is dat ik vaker blogs wil posten, een bepaalde uitdaging wil aangaan, of meer gaan sporten.. We zijn nu alweer drie weken verder, en voor extra motivatie deel ik mijn goede voornemens met jullie. Daar gaan we dan..

Slowjuicer
Nummer 1: Vaker zelf een sapje maken.

Zoals jullie weten ben ik fan van gezonde sapjes, vooral als ontbijt, maar in mijn hoofd vind ik het altijd een hele klus om dit zelf te maken. Vooral wanneer je druk bent schiet het er soms bij in, tot je weer eens de slowjuier uit de kast haalt en er eigenlijk achter komt dat het zo simpel is. Vorig jaar haalde ik ze vaak gewoon; lekker makkelijk, toch gezond, alleen hangt er een hoger prijskaartje aan. Tijd om zelf aan de slag te gaan en dus mijn slowjuicer een prominent plekje op mijn aanrecht te geven.

Ik gebruik graag een slowjuicer voor mijn sappen, omdat deze naar mijn mening betere sappen geven dan reguliere juicers. Mocht je nog geen slowjuicer in de kast hebben staan? Ik gebruik nu de SqueezeMe Slowjuicer. Het is een nieuw Nederlands merk, die wat goedkoper is dan de meeste juicers, maar niet wilt inleveren in de kwaliteit. Er zit een heel enthousiast team achter, die de koper ook echt de slowjuicer wilt laten gebruiken, bijvoorbeeld door het versturen van recepten en het aanbieden van een ‘groen kratje’ vol groenten en fruit. Ennn, om het helemaal leuk te maken krijg je 25 euro korting als je de kortingscode ‘Beginspiration’ gebruikt! Niet verkeerd toch? De actie loopt tot eind februari 2015.

Ontzuren met kuur

Nummer 2: ontzuuringskuur volgen.

Jaaa, dit worden een spannende! Op maandag start ik samen met The Lion Kitchen met een 10 daagse ‘ontzuurings kuur’. Na het lezen en koken uit het kookboek Honestly Healthy begon ik me meer te verdiepen in de zuur/base verhouding van je lichaam. Super interessant! Wat blijkt, het westerse eten vol (verstopte) suikers en bewerkte producten maakt ons lichaam zuur. In een ‘zuur lichaam’ ontstaan sneller ontstekingen, beïnvloed je weerstand en er wordt gezegd dat je zelfs meer kans hebt op het krijgen van kanker. Nu wil ik niet zover gaan, maar ik ben wel heel benieuwd wat die 10 dagen met mij gaan doen en hoe mijn lichaam erop reageert.

Deze kuur bestaat uit een aangepast ‘dieet’, in combinatie met de kruidensupplementen en thee van Alka Vitea. Onder begeleiding van de Vitamineboost Kinkerstraat gaan we na 10 dagen kijken wat het resultaat is. Natuurlijk ben ik altijd even kritisch, want wordt je lichaam niet al minder zuur als je alleen al op je eten gaat letten? En dus, heb je die kruiden eigenlijk wel nodig? Daarom ga ik een maandje later nogmaals de uitdaging aan, met alle metingen erbij, en dan ga ik 10 dagen alleen letten op mijn eten en dan de resultaten met elkaar vergelijken. Nieuwsgierig? Houd Beginspiration dus in de gaten!

SportenNummer 3: meer sporten!

Voor diegenen die mij langer dan vandaag kennen, weten een ding: ik houd echt niet van sporten! Ik heb het vaak geprobeerd, maar op een of andere manier houd ik het nooit vol. Van sportschool, tot hardlopen, van dansen tot kickboksen; sporten is niet mijn ding. Het is echt een slechte eigenschap. Stiekem ben ik best jaloers op die mensen die zelfs op maandag ochtend om 8 uur doodleuk een rondje door het park rennen (in de regen!), en dat terwijl ik alleen maar terug mijn bed in wil…Maar hoe zorg je er nu voor dat je gaat sporten?

Het eerste wat goed werkt, is om het idee van ‘nu ga ik 3x in de week sporten’ uit mijn hoofd te zetten en gewoon met iets kleins te beginnen. De maand december stond voor mij in het teken van fietsen (door Amsterdam, ook als het regent!), want zodra het begon te waaien of te druppelen stapte ik over naar het OV.. Nu dus niet meer! Voor januari heb ik twee kleine uitdagingen bij elkaar gevoegd, namelijk een schema met buikspieroefeningen die ik ga opbouwen en een warm up & cooling down doormiddel van yoga oefeningen. Samen vormen zij een kleine work-out die zichzelf opbouwt in tijd en kracht gedurende de maand. Zodra ik mijn bed uit stap, rol ik mijn yogamat uit en ga ik aan de slag. En de grap is: daarna ben ik zo blij dat ik het gedaan heb en begin ik de dag met een goed en positief gevoel. Fietsend door de regen kijk ik naar de mensen in het park, die op maandag ochtend een rondje gaan hardlopen en denk bij mezelf: de work-out van vandaag heb ik gelukkig al lang gedaan. 😉

Nu ben ik vooral benieuwd; wat zijn jouw goede voornemens voor 2015? En hoe ga je deze realiseren? Fijne dag allemaal!

 

Een gedeelte van dit artikel is gesponsord, maar zoals jullie weten schijf ik alleen over onderwerpen en producten waar ik voor 100% achter sta. 

1 Discussion on “3x goede voornemens voor 2015”

Plaats een reactie

Your email address will not be published.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.