Update #4: One Change a Week

Nieuwsgierig naar deze uitdaging en het lijstje met verbeteringen? Lees het hier..

Hoogtepunt: De broccoli is back! Afgelopen week stond het zowaar drie keer op het menu en het was nog lekker ook! Vraag je je nu af: waarom at je het eerst niet? Dat lees je hier.
Dieptepunt: Ik ben nog niet eens op de helft… Dit is/wordt nog een heftige uitdaging!

Hi allemaal, het is tijd voor een nieuwe update van mijn one-change-a-week-uitdaging!

Nieuwtje: de broccoli is weer te vinden in huize Beginspiration. Deze week maakte ik zowaar drie keer iets met broccoli. Dit kwam mede omdat Vriendje twee knoepers had meegenomen en tja, ik ga ze niet weggooien natuurlijk. Dus afgelopen week aten wij: pasta met broccoli, spinazie en blauwe-kaas saus, een easy wok met bruine rijst noedels en veel veggies (o.a. broccoli).. en we sloten de week af met: broccoli… soep! Verbazingwekkend vond ik de laatste keer broccoli nog best lekker ook. Al was het ondertussen half 11 toen we gingen eten, dus misschien speelde dit ook mee..

Het is de afgelopen tijd zo druk geweest, met leuke en minder leuke dingen (helaas), dat ik niet echt heb stil gestaan bij deze uitdaging. Voor mijn gevoel had ik al maanden geen update gedaan en weken niks meer op het lijstje geschreven, maar wat bleek: ik miste 1 week! En eigenlijk wist ik gelijk wat ik had verbeterd de afgelopen tijd: vaker glutenvrije en suikervrije baksels maken! Zoals deze uberlekkere en zelfs (bijna) gezonde brownies!

De queste van vorige week is helaas nog niet voltooid: de zoektocht naar wilde rijst! Dus mochten jullie nog tips hebben waar ik deze kan lokaliseren, laat een berichtje achter of stuur me een berichtje via de vele social media kanalen!”:)

Voor de rest gaat het (ook naar mijn verbazing) best oké! Het valt mij op dat de eerste uitdagingen nu echt in mijn ritme zitten en ik daar al niet meer over na hoef te denken. Ik sport (meestal, soms meer) 2x in de week te sporten, sojamelk komt het huis niet meer in, pasta eet ik een keer per week (wat is mijn buik blij!), eet elke dag een superfood en fruit is vast onderdeel van ontbijt (of snack). Alleen het warme water met citroen drink ik niet meer elke ochtend. Wat blijkt: het is slecht voor je glazuur, en nu is die van mij al niet opperbest. Dus vervang het soms gewoon voor een glas lauw water, ook best prima!

Ik ben benieuwd wat de komende tijd gaat brengen. Vooral aangezien ik nog 33 weken te gaan heb… oeps! Mochten jullie nog leuke tips hebben, of dingen die ik echt (niet) moet eten/drinken/doen. Laat het me weten! Voor nu, op naar een nieuwe week en dus een nieuwe uitdaging.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Dit artikel is geplaatst in One change a week en getagged , , . Bookmark hier de permalink.

15 Reacties op Update #4: One Change a Week

  1. Esther van Oirschot zegt:

    Hoi hoi,

    Hartstikke goed Ianna van je change a week, ken je oil pulling al, dat zou iets kunnen zijn voor je uitdaging….wilde rijst kun je heel makkelijk bestellen bij gekruid.com een hele leuke site :-) succes met al je uitdagingen.

    Groetjes, Es

    • Ianna zegt:

      Hi Esther,
      Thanks voor de tips! De website ziet er top uit; ze verkopen sowieso veel spullen. Dus ik kan gelijk even wat andere dingen bestellen! Is het allemaal bio? Bestel je er zelf ook veel dingen?
      Ik kende oil pulling nog niet! Al maakt het me wel HEEL nieuwsgierig, dus ga het eens uitproberen. Vraag me alleen af, wat doe je in die 15-20 minuten. Meditatie? Niks? Mailtjes beantwoorden? Of alvast aan de slag? Lijkt me best lastig met een eetlepel olie in je mond ;).
      Groetjes, Ianna

  2. Brenda zegt:

    Leuk om weer een update van je One change a week te lezen :)
    Ik ben ook begonnen met het citroenwater, als je het door een rietje drinkt tast het je glazuur niet (of in ieder geval minder) aan.

  3. Stella zegt:

    Ik heb de challenge even gelezen en vond het veel , ik zou dit sowieso niet allemaal kunnen bereiken in zo’n korte tijd en vind het knap dat je er zo goed mee aan de slag gaat! :) Vind het hele mooie (eet)doelen dus ik ga er ook mee bezig, ben helemaal geïnspireerd..haha. Veel succes de komende weken!

    • Ianna zegt:

      Hi Stella, dank voor je berichtje. Sommige weken gaat het wat minder hoor, bijv broccoli heb ik dik een maand lang niet meer gegeten, maar probeer het stap voor stap vol te houden. Zoals ik ook schrijf, na een tijdje beginnen bepaalde dingen gewoontes te worden (en daar doe je het immers voor). Ik ben benieuwd naar jouw eetdoelen! Wie weet kunnen we elkaar wat inspireren :D

  4. Laura zegt:

    Waarom geen sojamelk meer?

  5. Melanie zegt:

    Hoi hoi!
    Goed bezig hoor! Leuk idee ga ik ook eens doen :-)
    Heb je miss een recept voor die pasta met broccoli en spinazie blauwe kaassaus? Klinkt echt heerlijk!
    Keep up the good work!

    Gr Melanie

    • Ianna zegt:

      Hi Melanie,
      Het recept voor de pasta is heel simpel. Broccoli bakken op laag-midden vuur, in wat (geurloze) kokosolie. Voeg als de broccoli een beetje bruin begint te worden een sjalot en knoflookteentje (beiden fijngesneden) aan toe. Wanneer de broccoli bijna gaar is, maar nog wel een beetje bite heeft, kun je de spinazie toevoegen en als deze wat geslonken is verkruimel je er een stuk blauwe (geiten)kaas overheen, met een scheut (plantaardige) room. Even roeren tot de kaas goed gesmolten is en alles goed warm. Haal van het vuur, roer de gekookte pasta erdoor en opscheppen maar! :D Eventueel kun je er nog wat parmezaan bij serveren, al vind ik het ook prima zo. Enjoy!

  6. Francien zegt:

    Hoi,
    Kun je me vertellen welke suikervrije kokos-rijst melk je drinkt en waar je het koopt?
    Francien

    • Ianna zegt:

      Bij de Ekoplaza heb je een lekkere versie, licht blauwe verpakking en van Provomel. Ze hebben daar veel leuke smaakjes aan plantaardige melk, maar bekijk voor het kopen even de verpakking of er geen extra suiker aan toegevoegd is.

  7. lieke zegt:

    Citroenwater drinken door een rietje scheelt volgens mij al ‘n heel stuk voor je glazuur…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>