Beginspiration

| Foodblog met gezonde inspiratie voor elke dag |

Update #2: 30 dagen sport challenge

Het begon vanochtend al gelijk goed. Om 8 uur ging de wekker met het doel om een plons te nemen in het zwembad, maar wat bleek: het opstaan was een challenge op zichzelf… Niet omdat ik geen zin had, maar door de spierpijn. Op zondag had ik namelijk meegedaan met de bikini body countdown party van fitgirl.nl, wat je eigenlijk kunt vertalen naar een zware en 1,5 uur durende workout. Ze noemden de eerste 30 minuten een warm-up, maar eigenlijk begin je stiekem gewoon al aan een full-on workout! Na het uurtje sporten, wanneer je ‘echt’ bent begonnen, wilde ik niks liever dan op m’n matje liggen, water drinken en vooral niks doen. Op dat soort momenten komt trainer Roel naast je staan en dat betekend: doorgaan, doorgaan.

Het klinkt misschien gek, maar ik heb zo’n training zoals zondag nog nooit eerder gedaan. Met de nadruk op het woordje: nooit! Uiteindelijk vond ik het best goed gaan… Ik was moe na afloop, of beter gezegd gesloopt, maar tijdens de workout kon ik best goed doorgaan en probeerde ik alle oefeningen zo goed (en snel) mogelijk te doen. Het is natuurlijk gemakkelijk je aan de vermoeidheid toe te geven, maar wanneer je even doorzet, merk je dat je er nieuwe energie van krijgt. Dat neemt niet weg dat ik de rest van de middag en avond vooral op de bank heb gelegen; maar dat zeggen we er niet bij. 😉

Update2

Voor deze week staan de volgende sporten op de planning: 1x zwemmen, 1x boksen, 2x ballet en misschien 1x hardlopen. Al heb ik sinds kort best last van mijn knie, dus ik denk dat ik het hardlopen voor nu even laat voor wat het is, want ik wil de knie niet te veel overbelasten. Misschien wordt het een extra duik in het zwembad of een lesje (bikram) yoga, want deze workouts staat namelijk nog op mijn sport-to-do-lijstje…

Qua voeding is het vooral belangrijk na een intensieve workout om extra op je voeding te letten en ervoor te zorgen dat je spieren zich optimaal kunnen herstellen.. Healthcoach Stefanie Klaver vertelt je hier meer over in onderstaand filmpje :D.

[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=pJl4023xPnM&width=690&height=430 [/embedyt]

 

1 Discussion on “Update #2: 30 dagen sport challenge”
  • Respect hoor! Ik heb mijn sporten opgeschroefd van 3 keer per week naar 4 keer. Voel me er echt goed bij en merk na een paar weken ook al verschil aan mijn lichaam. En hoe meer er positief veranderd aan je lichaam hoe leuker het sporten wordt. Vind ik dan. Herken je dat? Liefs, Stefanie

Plaats een reactie

Your email address will not be published.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.