Beginspiration

| Foodblog met gezonde inspiratie voor elke dag |

Update 1: One change a week

Hoogtepunt: Bulken van de energie! Het bezig zijn met gezond eten, mijn blog, het regelmatig sporten en bezig zijn met leuke projectjes geeft energie. Een aanrader!
Dieptepunt: Alle regen; het is niet meer leuk! Het vroeg opstaan om te hardlopen en fietsen naar de bio-winkel schieten er daardoor een beetje bij in. Een klein dieptepuntje dus.

Vandaag een klein kijkje in de keuken. De eerste 3 weken van mijn nieuwe uitdaging zijn voorbij! De eerste vier “changes” zitten erop en grappig genoeg, ondanks dat ik nog 49 weken te gaan heb, voel ik mij goed bij de eerste successen. Het geeft voldoening om elke week iets te verbeteren en daardoor de motivatie om door te gaan.

Daarbij, het sporten bevalt me wel! Vooral aangezien ik over een paar weken weer met de studie begin, daarbij wat laatste projecten ga afronden en gewoon blijf werken, is het fijn om dit ritme alvast op te bouwen. Sporten is iets wat er anders vaak bij in schiet, aangezien het niet mijn favoriete bezigheid is. Nu het toch echt herfst begint te worden (regen!!) ben ik druk opzoek naar mogelijkheden om binnen te gaan sporten. Denk aan YouTube filmpjes met een leuke work-out en een yogaschool in de buurt! Mocht iemand dus nog tips hebben: laat het me weten! 🙂

Maar, wat blijkt: ik ben soms ook wat lui. De sojamelk blijft weg, maar in plaats daarvan (te vaak) overgestapt naar de bio yoghurt voor de enkele havermout ontbijtjes die ik de afgelopen weken heb gegeten. De eerste week nog braaf amandelmelk gemaakt, maar de andere dagen waren zo druk dat het er een beetje bij ingeschoten is (en dat terwijl het zo makkelijk is). Bekijk hier het recept voor home made amandelmelk!

Om toch af te sluiten met een positief puntje ;): Ik ben erg blij dat ik weer terug ben bij mij 1x pasta per week. Aangezien ik een kleine gluten intolerantie heb, is het fijn om daarin te minderen. Voor komende week staat mijn versie van deze pasta met broccoli op het menu. Zoo lekker!

Dat was het voor nu. Hebben jullie nog leuke tips of verbeterpuntjes die ik echt in mijn leefpatroon moet doorvoeren? Laat het me weten! Laat hieronder een berichtje achter, of stuur een berichtje via Twitter/Facebook/Instagram! (Jaa, ik wordt een echte social media addict!)

15 Discussions on
“Update 1: One change a week”
  • Hoi Ianna,

    Goed bezig. Knap hoor!

    Zelf gebruik in ook geen sojamelk, in plaats daarvan koop ik amandel / rijstmelk van Isola Bio (bij Estafette). Dit is echt mijn favoriet, maar voor de variatie ga ik soms voor rijst / vanillemelk, havermelk, speltmelk… Zoveel keus! Oké, ik maak het niet zelf maar het is toch gezonder dan sojamelk en yoghurt. Misschien is dit ook wat voor jou.

    Fijn weekend!

    Groetjes Annabelle

  • wat goed! zelf ben ik ook overgestapt op amandelmelk, al koop ik ‘m wel lekker lui bij de supermarkt (;

    qua work-outs ben ik ook altijd op zoek naar wat ik thuis kan doen. een tijd geleden heb ik de 30 day shred filmpjes ontdekt! niet dat ik ze elke dag doe, ik hou het bij drie keer per week, gecombineerd met drie keer per week hardlopen. en waar zoek je een yoga school? ik ben pas in utrecht begonnen die ik wel kan aanraden!
    xo, cheyenne

  • Goed bezig Ianna! Ik vind het ook een super idee om elke week een ding te veranderen, dat maakt het goed te doen. Ik heb net het boek van Annemieke Kroon binnengekregen met allerlei info en recepten over superfoods en ben van plan om daar meer mee te gaan doen!

    • Thanks Simone! Het is inderdaad beter te overzien op deze manier en “makkelijker” vol te houden. Toevallig het boek van Jesse en Annemieke ook binnengekregen, heel nieuwsgierig naar. Straks lekker met een kop thee in bladeren, dus wie weet voeg ik de komende week iets daaruit op mijn lijstje. 🙂 Heel benieuwd wat jij de handigste tips vindt en hoe je het in je dagelijkse leef/eetpatroon gaat toevoegen.

  • Hi Ianna,
    Goed bezig weer, volg je inmiddels een tijdje en vind t super leuk wat je doet. Wat betreft de pasta heb je ook hele lekkere glutenvrije pasta bij de bio winkels. Die gebruik ik tegenwoordig. Voor de yoga weet ik dat Johan Noorloos, ik meen in de Jordaan, een nieuwe school gaat openen. Ik denk dat het zeker de moeite waard is bij hem te kijken.
    Ik geef zelf yoga in Amersfoort, maar dat is een beetje ver…:D
    Grt Nicoline

  • Hoi Ianna,

    Ik lees je blog altijd graag! Goed bezig 🙂

    Maar ehh.. Hoezo minderen met pasta? Ik had hetzelfde probleem, dacht ik. Maar er bestaat ook pasta op basis van rijst- en/of maismeel! Bijvoorbeeld van de merken Consenza of Lieke is vrij, erg lekker vind ik ze 🙂

    Groetjes Linda

    • Hoi Linda,
      Bedankt voor je berichtje. Pasta van rijst/maismeel is natuurlijk geen “echte” pasta, en daar wil ik juist mee minderen. Vandaar deze keuze. 🙂 Gr. Ianna

  • Lekker eerlijke blog! Het gaat namelijk niet altijd makkelijk;-)
    Ik koop zelf rijstmelk van Vivera (biologisch en suikervrij), gewoon bij de C1000. Kost 1,29 ofzo iets…

  • De work-out filmpjes van Jillian Michaels zijn echt super. Je moet wel even 20 min. per dag bikkelen maar dan heb je het resultaat van 3uur in de sportschool staan. En het is leuk!

    De meeste staan op youtube. 30 day shred is een leuke.

Plaats een reactie

Your email address will not be published.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.