Beginspiration

| Foodblog met gezonde inspiratie voor elke dag |

Update 1: 30 dagen sport challenge

“Waarom ben ik aan deze uitdaging begonnen?” Dat was een van de eerste dingen die door mijn hoofd ging toen ik vanochtend opstond. Een ding is weer duidelijk: sporten is (tot nu toe) echt niet mijn ding en ook in de eerste week kwam dit duidelijk naar voren. Afgelopen week ben ik rustig aan begonnen met vooral dansen, hardlopen en wat krachttraining tussendoor. De eerste keer hardlopen was geen probleem, blijkbaar heb ik best goede buikspieren (geen spierpijn!) en dansen vind ik eigenlijk het leukste. Op zaterdag deed ik semi mee tussen alle fitgirls bij de Glamour Health Challenge, om me ondertussen maar een ding te realiseren: een fitgirl ga ik niet worden. Ik hou te weinig van sporten en te veel van eten. 😉

Ondertussen weet ik dat uitdagingen moeilijk horen te zijn, maar ik merk dat ik deze sport challenge erg lastig vind. Eerlijk gezegd: ik heb het 5x sporten in de week duidelijk onderschat. Het is stiekem best veel en ik moet daardoor nog beter mijn tijd indelen. Vooral op dagen dat ik weinig tot geen vrije uurtjes hebt, is het voor mij lastig om tijd vrij te maken om te sporten. Toch ben ik dan extra trots, zoals vandaag, dat het weer is gelukt om te gaan hardlopen, gevolgd door een paar oefeningen en stretchen thuis.

Update 1

Wanneer ik terugkijk op de eerste week is deze lang niet perfect. Zo haalde ik het niet om 5x te sporten, en bleef ik steken op 4.. Een prima resultaat zo voor de eerste week, maar ondertussen kriebelt het wel van binnen en zegt een stemmetje in mijn hoofd: Ehh, Ianna 5x was de afspraak! Iets kom de komende week extra op te letten. De basis zal ook deze week vooral uit dansen en hardlopen bestaan, maar ik wil het liefst eind deze week ook een keer gaan zwemmen (zo lang geleden!). Voor de komende weken staan ook bikram yoga, boksen en crossfit op de planning.. Zo spannend! Maar, mochten jullie nog leuke sport suggesties hebben, laat hieronder een berichtje achter en ik ga het zeker uitproberen.

Voor de rest wil ik vanaf deze week een beetje gaan letten op mijn voeding. Afgelopen week at ik vaker buiten de deur, of we haalden iets voor thuis. Nu is het niet mijn doel om af te vallen met deze challenge, maar het is en blijft belangrijk om op je voeding te letten voor optimaal herstel van je lichaam. Vooral wanneer je vaker in de week gaat sporten, of voor langere tijd achter elkaar sport. Daarom ook deze week weer een tip van Stefanie. Deze week staan koolhydraten in de spotlight… Nieuwsgierig? Kijk maar mee..

[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=C3TXY5vdQo8&width=690&height=430 [/embedyt]

10 Discussions on
“Update 1: 30 dagen sport challenge”
  • Toch knap hoor, vier keer daar kom ik niet aan. Hoogstens twee keer, per uitzondering eens drie keer. Ook veel dansen, zolang het leuk is, wil ik het graag doen.

    • Dankjewel Kim! Het is een challenge he, dus het mag niet te makkelijk zijn ;). Daarna wil ik proberen om 2-3x per week te blijven sporten. Nu vooral op zoek naar soorten sport die ik leuk vindt.

  • Hoi Ianna

    Ik heb een tip voor jou: ga eens een les pilates volgen (liefst de klassieke, authentieke vorm, (classical Pilates, zoals Joseph Pilates de oefeningen bedoeld heeft). Het is heerlijk en uitdagend, zonder al te inspannend te zijn. Je zal het zeker graag doen! Zeker te vinden in Nederland!

    • Hi Inge, Dank voor de tip! Ik ga opzoek naar een studio hier in Amsterdam, dat zal er vast en zeker zijn. Ik ben onwijs benieuwd. Op zich wel fan van yoga, dus zal pilates ook fijn vinden. Bedankt!

  • nou ik vind vier keer al echt heel goed. Voorlopig is dat dan zo maar vier keer meer als ik. Haha. Ik moet het ook echt weer gaan oppakken. Misschien moet ik ook maar eens zo’n challenge doen!

  • hoi ianna
    wat ook een leuke oefening is koop een hoelahoep ,dit kun je tussen je werk door doen ,kost je hoog uit 10 min tijd ,lijkt ook nog een beetje op dansen 🙂 en het is zeker goed voor je buikspieren en de conditie maar onderschat het niet .succes

  • Probeer fitnessblender.com eens.
    Daar kan je echt zoveel kanten mee op. Ze zijn toegankelijk enje kan het zo zwaar (of makkelijk) en uitdagend maken als je zelf wilt.
    Als je nog niet veel conditie hebt begin dan met hun low impact videos.
    Ik ben echt verslaafd aan ze.
    En het ideaal dat je gewoon in je huiskamer kan sporten (onderschat het niet, ik vind veel videos uitdagender dan bijvoorbeeld hardlopen).

  • Ik ben ook geen fan van sporten, maar Zumba heeft me toch wel in zijn greep. Lekker sporten terwijl je aan het dansen bent. Ik ben een soort van om 😉

Plaats een reactie

Your email address will not be published.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.