Review: All Day Breakfast – Denise Kortlever

Wat zijn jouw plannen voor Valentijnsdag? Wij doen eigenlijk nooit iets met Valentijnsdag. Al krijg ik vaak wel een klein cadeautje de dag voor of na Valentijnsdag (hoe toevallig). Zo kreeg ik een geweldig goede rasp voor citrusfruit, een fijne zeef voor sauzen en bouillons, en een tajine voor mijn Marokkaanse stoofpotten. Het meest romantische cadeau wat ik ooit van Vriendje heb gekregen is een bandenplak set, en een korte cursus hoe je zelf je band plakt. Die ik nog steeds moet volgen. Het ontbijt op bed blijft uit… *hint* 😉

Mocht jij je vriend(in), man of vrouw willen verrassen met een ontbijtje op bed, of het nu Valentijnsdag is of niet, dan is dit kookboek een must. Voor mijn detox maakte ik een aantal recepten uit het boek, waarna ik het in de kast verstopte om maar niet aan al die heerlijke ontbijt- en brunch recepten te hoeven denken. Terwijl ik de kast opruim, kom ik het boek weer tegen en tijdens het bladeren loop het water in mijn mond. Ik krijg spontaan zin om te ontbijten, en weet een ding zeker: ik ga hier gauw weer iets uit maken.

Het boek is geschreven door Denise Kortlever; culinair journalist, enthousiaste reiziger en schrijfster op haar blog The Little Things. Daar neemt ze je mee naar nieuwe plekken, schrijft over haar favoriete kookboeken, maakt heerlijke recepten en geeft je een kijkje achter de schermen. Tijdens haar reizen zag ze hoe ontbijt en brunch tentjes als paddenstoelen uit de grond kwamen, vooral in New York en Londen. En toen besloot ze daar een boek over te schrijven. Haar allereerste kookboek verscheen vorig jaar en zelfs Nigella Lawson is fan. Hoe tof is dat.

De recepten in dit kookboek zijn verdeeld in zes hoofdstukken, met elk een eigen thema. Heel handig. Soms ontbijt ik uitgebreid, terwijl ik op andere dagen tijd te kort kom en dan eet ik graag een snel en makkelijk ontbijt met ingrediënten die in de voorraadkast staan. Op andere dagen heb ik zin in iets gezonds en voedzaam, terwijl soms alleen een flink ontbijt je kater kan verdrijven. 😉 Het kookboek geeft je inspiratie voor elke dag, zelfs als je geen ochtendmens bent. Van hotcakes met ricotta en lemon curd, tot een gezonde bramenyoghurt met granola. Ook het perfecte BLT broodje en stevige hartige havermout met een eitje vind je terug in het boek. Recepten om heel blij van te worden.

Het ontbijt is misschien wel het fijnste moment van de dag. Of zoals Denise omschrijft, is dit voor haar een klein rustmoment of juist een ideale manier om een loom weekend in te luiden. Het is een verrukkelijk boek, waarbij ik letterlijk alles wil maken… en vooral opeten. 😀  Een extra bonus: dit kookboek is zo fijn geprijsd, dat ik het graag cadeau geef. Hieronder vind je alvast een kleine preview uit All Day Breakfast. Dit kookboek moet je hebben, vooral wanneer je van ontbijten houd. Ook al is dit pas later op de dag. En zelfs als je geen ochtendmens bent, wordt je vast en zeker gek op ontbijten na het bladeren in dit boek. Geloof mij maar.

Ps. Morgen komt er een hele toffe win-actie online, namelijk: een box van FoodWeLove vol lekkernijen om een aantal ontbijt recepten uit het boek te maken. Doe jij ook mee? Houd Facebook morgen in de gaten. 😀

IMG_0763

IMG_0757

IMG_0761