Beginspiration

| Foodblog met gezonde inspiratie voor elke dag |

Eetdagboek: detoxweek 4

Het zit erop. Mijn detox dagen zijn ten einde gekomen en ik mag weer ‘normaal’ eten. Yay! Ik ben heel benieuwd hoe mijn eetpatroon de komende maand eruit gaat zien, hoeveel er verandert is en hoeveel hetzelfde blijft. Ik merk dat ik me zoveel beter voel wanneer ik beter op mijn eten let, dus ik wil veel detox dingen gewoon blijven volhouden. Waarom zou ik het niet volhouden? Ik heb de afgelopen maand heerlijk gegeten, heb duidelijk meer energie, minder suikerdipjes en mijn huid is zoveel gezonder.. Tijd om een kijkje te nemen in mijn laatste detoxweek.

Als jullie het leuk vinden kan ik voor de komende week nog een verslagje bijhouden, om samen te kijken of (en hoeveel) mijn eetpatroon is veranderd. Vind je dit leuk? Laat hieronder of op social media een berichtje achter! Daar gaan we dan.. Een overzicht van mijn laatste detox week!

detox eetpatroon gezondMaandag (dag 22)
Ontbijt: Dag een van de laatste detoxweek en ik ontbijt met 3 rijstwafels met geitenkaas en tuinkers. Ik moet duidelijk boodschappen doen, want ondanks dat er veel fruit en groenten in huis zijn, is er weinig voor het ontbijt!
Snack: handje rozijnen
Lunch: Boekweit wraps (naar dit recept) met zwarte bonen puree (uit het kookboek Veg!), tomaat, avocado, rode ui, limoen, koriander en geitenyoghurt.
Snack: dadel en een pakje kokoswater (niet echt een snack, maar wel een favoriet tijdens detox)
Diner: Voor Nederland-Chili eet ik een groot bord salade. Tijdens de wedstrijd drink ik 1,5 liter spa (daar raak je behoorlijk vol van) en een lifebar met kersen. Na afloop heb ik geen zin meer om te koken en eet ik een boekweit wrap met geitenkaas, tomaat en basilicum.

detox eet patroon gezond inspiratieDinsdag (dag 23)
Ontbijt: Ik heb een nieuwe muesli gekocht, die naast suikervrij ook glutenvrij is. Vanochtend eet ik een kiwi, perzik en bakje muesli met geitenyoghurt.
Snack: warme boekweit wrap met gesmolten geitenkaas en restje bonenpuree van gisteren.
Lunch:
 bietjessalade met rucola, blauwekaas, pijnboompitten en dille. Een onwijs lekkere combinatie!
Snack: Een stukje lifegood chocolade, met roze zeezout en spirulina. Handje noten en een paar gedroogde abrikozen
Diner: De laatste witte asperges van het jaar.. Heerlijk met een gekookt eitje en een sausje met dragon.

Woensdag (dag 24)
Ontbijt: mijn nieuwe muesli met wat extra walnoten, hennep- en chiazaad en geitenyoghurt.
Snack: smoothie van amandelen, hennepzaad, banaan en cacao.
Lunch: Aspergesoep (dit waren echt mijn laatste asperges van dit jaar!) en een rijstwafel met avocado
Snack: De rest van de chocolade met roze zeezout en spirulina
Diner: Ronde zilvervliesrijst salade met gegrilde groenten, olijven en artisjok

gezond eten detoxDonderdag (dag 25)
Ontbijt: een perzik en een kiwi. Met daarbij een bakje muesli, met extra nootjes (amandel, walnoten, hazelnoten), hennep- en chiazaad en geitenyoghurt. In mijn ontbijt zit weinig variatie deze week, aangezien ik deze muesli zo lekker vindt en daarbij het een super easy maar toch vullend ontbijt is.
Lunch: Groene salade met quinoa, coeur de boeuf tomaat, zwarte olijven, bosui, komkommer en feta.
Snack: 3 rijstwafels met blauwekaas en geitenkaas
Diner: linzensalade met aubergine, bosui, feta en een kruidige dressing

detox laatste week inspiratieVrijdag (dag 26)
Ontbijt: Bakje muesli met perzik en hennepzaad. Groene smoothie.
Lunch: courgette soep en een paar rijstwafels met geitenkaas
Snack: een paar dadels
Diner: Pizzaaaa! Ja, je leest het goed! Ik maakte een detoxpizza.. Best lekker en de Italiaanse smaken waren ruim aanwezig, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar een echte pizza. Zo een met een dunne bodem en goede kwaliteit buffelmozzarella. <3

Week 4 eetdagboek detoxZaterdag (dag 27)
Ontbijt: Het wordt een beetje standaard, maar ik nam weer een heerlijk bakje muesli. Erbij een kiwi en perzik.
Snack: paar plakjes bosbessen cake, al vind ik stiekem de muffinvorm lekkerder (de bosbessen kun je dan beter over de muffins verdelen, zodat in elke hap wat fruit zit).
Lunch: 2 rijstwafels met geitenkaas en een grote salade met tomaat, komkommer, paprika, olijven, bosui en avocado.
Diner: Heel veel groenvoer! Een groene salade met tomaat & bosui, een groene bonen salade met feta en aardappeltjes met salsa verde! Yumm

Zondag (dag 28) — De laatste dag!
Ontbijt: perzik, banaan en een kiwi. Samen met een groene smoothie.
Lunch: groene salade met tomaat, geitenkaas, bosui en komkommer. 3 rijstwafels met avocado en kiemen.
Snack: een hapje van de vega gyros op de pure markt (ik kon het niet weerstaan) een bakje muesli met yoghurt en 4 dadels.
Diner: ‘the last supper’ is heel simpel: een dunne omelet, witte bonen in tomatensaus en een halve avocado.

Gedurende deze detox dagen begon ik elke dag met een glas lauwwarm water met citroensap. Verder dronk ik veel water en kruiden thee. Pukka heeft lekkere combinatiesmaken en verder wat klassieke kruidenthee van Piramide (pepermunt, kamille, venkel). Een andere favoriet is warm water met een sereh stengel, wat verse munt en een stukje verse gember! Perfectie.

16 Discussions on
“Eetdagboek: detoxweek 4”
  • Nou dat was weer een gezond eetdagboek. Eigenlijk zou ik er ook eens aan moeten beginnen, ben zo benieuwd hoe ik me daarna zou vollen. Maar tot nu toe mislukken mijn suikervrije dagen vaak al na 2 dagen ofzo. Dus dat vergt nog een hele goede voorbereiding. En dat is niet handig als je samen met een huisgenootje woont die wel altijd chips en chocola blijft eten ;).

    Goed gedaan en ben inderdaad benieuwd of je het zo vol blijft houden! 🙂

  • Leuk! Ook met een detox bezig:) Maar blauwe kaas? Cacao? En geitenkaas?! Heerlijke detox, haha! Die van mij is ook zonder enige vorm van zuivel.

    • Dat maakt het een stuk lastiger inderdaad; in de detox van Jacqueline van Lieshout mag je geitenkaas eten en met mate cacao (dat was de eerste detox die ik volgde) daarna heb ik meer gekeken wat voor mijn lichaam struikel punten zijn (suiker en gluten), terwijl ik van andere dingen (melkproducten) totaal geen last heb. Vandaar dat ik ze nu ook gewoon aan mijn eetpatroon heb toegevoegd.

  • Woehoeeee! Het zit erop. Wat heb je het goed volgehouden. Leuk als je deze week erna nog bijhoudt, ben heel benieuwd wat het eerste is dat je vandaag gaat eten… Mijn laatste week is ingegaan. Boehoe dan mag jij donderdag een broodje en moet ik salade haha 😉 nee hoor dat vind ik niet erg. Ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat dus voor mij graag nog een update hierna.

    Veel plezier met ont-detoxen 😉

    • Haha! Ik denk dat ik donderdag gewoon met jouw een salade bestel hoor. Ik merk (heel gek) nadat ik vanochtend een donut heb gegeten, dat ik totaal geen zin heb in ‘normale’ dingen. Vond mijn quinoa salade van vanmiddag heerlijk, al denk ik dat mijn bordje pasta van vanavond ook zeker in de smaak gaat vallen! Het wordt de komende tijd zoeken naar een mooie verhouding, want wil het detoxpatroon niet meer te veel loslaten. 🙂

  • Ziet er heel lekker en gevarieerd uit, gefeliciteerd! Ik probeer zelf ook zo gezond mogelijk te eten, maar ik vind het jammer aan een detox dat je geen kaas mag, en dus eigenlijk alleen geitenkaas en yoghurt mag eten, iets wat ik eigenlijk niet zo lekker vind haha. Ik heb weleens een week gehad waarin ik alleen huttenkase, mozzarella en parmezaanse kaas heb gegeten met griekse yoghurt, maar ik geloof dat dat niet 100% detox is, wel?

    • Geitenkaas/geitenyoghurt heeft inderdaad een specifieke smaak aan, al moet ik zeggen dat je aan de geitenyoghurt snel went. De eerste keer vond ik het zo vies, maar nu vind ik het prima te doen. Al zou je de detoxperiode ook prima zonder kaas kunnen doen, misschien is dat nog wel beter, er zijn immers zoveel andere dingen die je wel mag eten. 😀 Huttenkase, parmezaan en mozzarella bevatten allemaal koemelk, dus dit kun je beter niet eten tijdens je detox (aangezien veel mensen een intolerantie/lichte allergie hiervoor hebben).

  • Knap gedaan en fijn dat je resultaat ziet/voelt. Ben benieuwd hoe het qua eten verder gaat. Val je terug op het oude of blijft het toch ongeveer hetzelfde

    • Thanks! Ik ben ook heel benieuwd. Al merk ik vandaag al hoe onwennig het is om alles weer te mogen eten haha. Ik zit nog helemaal met mijn detoxproofdiners in mijn hoofd! Eens kijken hoe dit over een paar weken is.. 😉

    • Dat was het zeker! Na alle enthousiaste reacties ga ik komende week een nieuw verslagje schrijven, over mijn eerste week na mijn detox.. Eens kijken hoe het verschilt! Ik ben ook heel benieuwd namelijk, omdat ik nu nog niet echt behoefte heb om mijn eetpatroon helemaal om te gooien. Het voelt wel goed zo.

    • Dank je! Zeker doen, super lekker! Vooral in muffin vorm, want dan kun je de bosbessen goed verdelen over de verschillende muffins. In de cake ging dit even mis bij mij 😀

  • Jaaa heel graag ook een update van komende week! woow ik heb genoten van je blogs over de detox! wat een geweldige eetdagboeken, en vooral goede maaltijden!!! lekker vullend! soms voel ik me echt een vreetzak als ik bepaalde eetdagboekjes lees! bij jou zie ik heel veel herkenning en zijn het gelijke porties met wat ik eet, heel fijn en erg inspirerend!!!!!!

    • Natuurlijk! Deze is van het merk Lima, met goji, granen en zaden. Al is de muesli van ‘Lieke is Vrij’ ook erg lekker en glutenvrij/suikervrij (alleen wat gedroogd fruit).

Plaats een reactie

Your email address will not be published.

Close