Beginspiration

| Foodblog met gezonde inspiratie voor elke dag |

Eetdagboek: detoxweek 2!

Week twee zit erop en dat betekent: ik zit op de helft! Deze week ging alweer een stuk beter, je zit meer in een detox ritme en ik mis eigenlijk niks qua eten. Dat is tot en met vrijdag, want toen begon ik met mijn allereerste sap-detox; 3 dagen pure en gezonde sappen van de DetoxBox! Al na dag een begon ik het ‘normale’ eten alweer te missen en zelfs mijn onwijze trek in chocolade en suiker was terug. Gek eigenlijk! Uiteindelijk heb ik het weekend voornamelijk sappen gedronken, zoals je in mijn blogs hierover kan lezen (even scrollen naar beneden; zie vrijdag,zaterdag & zondag!).. Tijd voor een nieuwe week, om fris en met goede moet te beginnen.  Hier vind je het overzicht van afgelopen week..

dag 8Maandag (dag 8)
Ontbijt: Een groene groene smoothie, 2 kiwi’s & een perzik.
Snack: Bordje met choco-boekweit granola en amandelmelk
Lunch: Gevulde aubergine met veggies en restje ronde rijst + een ‘carpaccio’ van coeur de boeuf (tomaten).
Snack: handje dadels, abrikozen, noten en 2 koekjes.
Diner: De laatste paar dagen onwijs trek in vette vis (wat ik normaal dus nooit heb), het  zal wel iets met de detox te maken hebben en dus:  gerookte makreel, zalm, garnalen met knof en salade als diner in de zon.

Detox dag 9Dinsdag (dag 9)
Ontbijt: watermeloen & perzik, een chocosmoothie met banaan en amandelmelk
Snack: rijstwafel met kruiden-geitenkaas van de bio; verslavend lekker.
Lunch: omelet met portobello, spinazie en geitenkaas & erbij een simpele salade met tomaat.
Diner: Ik ben tot laat op werk, maar gelukkig had ik deze keer wel tijd om van te voren iets te maken. Het werd een simpele ronde rijst salade met groenten. Super simpel en ontzettend lekker.

detox dag 10Woesndag (dag 10)
Ontbijt: granola met amandelmelk en een appel
Snack: gemengde nootjes
Lunch: een restje ronde rijst salade van gisteren.
Snack: gemengde nootjes en een banaan
Diner: Witte bonen salade, groene salade met gegrilde courgette, hazelnoten & bosui en wat gevulde aubergine met feta en veggies. Vind aubergine altijd zoo lekker!

Detox dag 11Donderdag (dag 11)
Ontbijt: een groene smoothie en een lekkere bak vol watermeloen, perzik en aardbeien. Ik begin morgen met mijn sapkuur en dat betekent: afbouwen!
Snack: 2 handjes noten, een banaan, 4 spiesjes met ananas & een groene smoothie op blogevent.
Lunch: linzen-pompoensoep met tomaatjes en bosui.
Snack: handje noten, een paar gedroogde abrikozen, een banaan
Diner: salade met gegrilde groenten.

Vrijdag, zaterdag & zondag (dag 12 t/m 14)
Sapkuur van DetoxBox! Lees hier mijn blogs die ik op vrijdag, zaterdag en zondag schreef.

8 Discussions on
“Eetdagboek: detoxweek 2!”
  • Leuk en handig om te zien! Je bent er echt goed mee bezig zo te zien. Mooie foto’s zitten er ook bij het artikel, hier kan ik wel wat inspiratie voor lekker én gezond eten uit opdoen!

  • Leuk om te lezen!
    Het lijkt me echt moeilijk om tijdens zo’n detox elke keer weer te bedenken wat je moet eten. Ik zou van te voren helemaal een menu moeten maken (inclusief snacks), want anders zou ik het qua snacken echt niet volhouden denk ik.

  • Ooh wat eet jij ontzettend lekker! heerlijk morgens lekker veel fruit! en echt de lekkerste salades en visgerechten zie ik voorbij komen! yummm! super goed je detox! respect hoor!!!

  • Zo leuk om jouw dagboek te lezen! Kan ik mooi weer inspiratie op doen. Die portobello omelet klinkt echt goed en wat leuk bedacht die “carpaccio”. Je hebt echt lekker gegeten afgelopen week. Leuk dat je een weekje voorloopt, houdt mij ook weer op de been 😉

    Succes deze week maar ik weet zeker dat je het kunt! En dan zit je alweer op tweederde 😉 waaauw! You can do it.

  • Ik heb net je site ontdekt, erg leuk en inspirerend! Ik vroeg me af van welk merk jij de ronde zilvervliesrijst koopt? En ik zag ook lekkere recepten staan met een tahinidressing, gebruik je hiervoor de witte of bruine variant?

    • Wat leuk om te horen! Ik koop mijn ronde zilvervliesrijst bij de ekoplaza; je kunt het eventueel via hun webshop bestellen. Het maakt verder niet zoveel uit welke tahini je gebruikt, aangezien het als basis wordt gebruikt en je daarbij lekker wat citroen, olijfolie, evt yoghurt en water bij doet. Daarna goed op smaak brengen met peper/zout, eventueel verse kruiden, een fijn gesneden bosuitje en wanneer je dat lekker vindt een half teentje knoflook.

Plaats een reactie

Your email address will not be published.

Close