Beginspiration

| Foodblog met gezonde inspiratie voor elke dag |

Eetdagboek: after-detox (week 31)

Ongeveer vier weken na de detox en ik houd opnieuw een dagboekje bij om te zien in hoeverre mijn eetpatroon is veranderd. Ik merk dat mijn eetpatroon onwijs veranderd is, vooral omdat het nu drukke weken zijn en ook paar dagen in het buitenland zat. De laatste tijd eet ik sowieso maar weinig thuis (deze week ook maar 1 avond), waardoor het niet makkelijk is om gezond te eten (al at ik wel erg lekker).

Wat valt mij op? Ik ontbijt veel met havermout de afgelopen week, eet weinig thuis, drink redelijk wat glaasjes wijn, maar eet bijna geen suiker meer. Terwijl dit laatste voor mijn detox toch echt een moeilijk puntje was. De koekjes, snoepjes en ander lekkers smaakte altijd onwijs lekker, maar nu lijk ik er bijna geen trek meer in te hebben. Tijd voor een nieuw kijkje in de keuken en dus het eetdagboek van afgelopen week!

collage 1Maandag
Ontbijt: Chocolade smoothie met kokos en hennep. Een grote schaal met watermeloen.
Snack: Rijstwafel met kaas, een paar choco-hazelnoten.
Lunch: Taartje met spinazie en feta, met daarbij een veldsalade met tomaat en rode ui.
Snack: Na het hardlopen eet ik een bakje yoghurt met daarin een lepel hennepzaad en lijnzaad. En nog een paar choco-hazelnoten.
Diner: Eten met ex-studiecommissie, wat resulteert in Thais afhaal eten. Ik eet een bord vol gewokte groenten met tofu, cashews en een sojasaus met wat rijst.

Drankjes: 2 liter water en 2 glaajes bubbels bij het diner.
Sporten: 20 minuten hardlopen en 12 km fietsen gedurende de dag.

Collage 2Dinsdag:
Ontbijt: Een groene thee, een kom vol watermeloen en een banaan. Daarna nog een bakje havermout met yoghurt en wat gemengde noten.
Snack: verslavend lekker de choco-hazelnoten.
Lunch: een veldsla salade met tomaat en mozzarella
Snack: Chocoladereep (recept link!)
Diner: Geen tijd om iets te maken voor diner en dus wordt het een linzensalade met feta, dadels, amandelen en munt van Rein.

Drankjes: 1,5 liter water, verder een paar koppen groene thee en in de avond nog wat kruidenthee.
Sporten: 18 km fietsen gedurende de dag

Woensdag:
Ontbijt: groene smoothie, een perzik en een laatste restje glutenvrije muesli met kokos-rijstmelk
Snack: Zelf gemaakte choco-notenreep.
Lunch: Twee speltbroodjes: een met geitenkaas en een met brie, beiden lekker met plakjes komkommer
Snack: wat gedroogde abrikozen, amandelen en walnoten
Diner: Gnocchi uit de oven met geroosterde paprika pesto, spinazie, blauwe kaas en pijnboompitjes.

Drankjes: een groene smoothie, 2 liter water, 3 kopjes groene thee en een paar glazen wijn met vriendje op de bank.
Sporten: 10 km fietsen gedurende de dag

Collage 4Donderdag:
Ontbijt: Havermout met kokos-rijstmelk en watermeloen
Lunch: snelle salade met gegrilde groenten
Snack: groene smoothie en twee hapjes van een ‘oatie’ broodje met oude kaas en truffelmayo bij REIN (alweer ja).
Diner: Eten op werk, gelukkig tijd gehad om iets zelf te maken en dus wordt het: gegrilde groenten met witte bonen en spinazie.

Drankjes: 1 glas zelf gemaakte ijsthee, een flesje limonade op terras, veel water (gok 2 liter) en een smoothie.
Sporten: ±12 km fietsen gedurende de dag

Vrijdag:
Ontbijt: Bakje met fruit, daarna een bakje havermout met noten, zaden, bosbessen & kokos-rijstmelk.
Lunch:
Door allemaal last minute dingen vergeet ik een beetje om te lunchen. Ik eet de restjes groenten op (aangezien ik het weekend in brussel zit) en maak er een salade van voor in de trein.
Snack:
Nootjes, een paar stukjes geitenkaas, wat olijven en een paar plakjes chorizo voor paps.
Diner:
Pasta met roomsausje, een groene salade en als toetje wat meloen.

Drankjes: veel water en 2 koppen kruidenthee.
Sporten: weer wat door Amsterdam gefietst, al is het vandaag een stuk minder.

collage 6Zaterdag:
Ontbijt: watermeloen en een bakje havermout (again!) met rozijnen, hennep, lijnzaad en walnoten (met laatste kokos-rijstmelk).
Snack: We gaan al vroeg op het terras zitten met een stukje spelt-cranberry cake en een cappuccino.
Lunch: In brussel! Lunchen heerlijk bij Prelude: koude courgettesoep, salade met ratatouille en een kleine portie tomaat/komkommer en wat stokbrood met twee spreads (berlottibonen-gedroogde tomaat & doperwten-munt, yumm!). Lekker met een water een glaasje witte wijn op het terras. Binnenkort verschijnt er ook een verslagje over dit lekkere tentje.
Snack: Pitabroodje met gesmolten kaas en tomaat
Diner: Een dorade van de barbecue met seizoensgroenten, verse kruiden en aardappeltjes in schil. Als toetje een kaasplankje.

Drankjes: 1,5 liter water, 1 cappuccino, glaasje witte wijn bij de lunch en bubbels bij het diner.
Sporten: Lopen door Brussel.

7Zondag:
Ontbijt: in het hotel; klein wit bolletje met geitenkaas, mini croissant met jam, bak fruit en 2 happen yoghurt met chocolade cornflakes (voor de smaak). Lekker met een goede kop groene thee en een jus d’orange.
Lunch: Broodje falafel met salade en dips. Vers geperst bieten-gember-appelsapje.
Snack: Choco-havermout reep die ik nog had meegenomen voor in de auto (maar nooit heb opgegeten).
Diner: Easy diner bij mama & de nodige vitamines:

Drankjes: 1 kop groene thee, groot glas jus d’orange, 1,5 liter water, 2 glaasjes wijn en het bietensapje. 
Sporten: 
Nog meer lopen door Brussel 😉

6 Discussions on
“Eetdagboek: after-detox (week 31)”

Plaats een reactie

Your email address will not be published.

Close