Beginspiration

| Foodblog met gezonde inspiratie voor elke dag |

5x gezonde sapjes en smoothies

Hebben jullie ook een gezellige koningsdag gehad? Het was hier in Amsterdam weer een gekke en gezellige drukte. Koningsdag bestaat voor mij uit een rondje door de buurt, ondertussen lekker hapjes eten (want er is altijd zoveel lekkers te vinden) en een gezellig drankje erbij. Soms stap ik daarna op de boot, slenter ik door de stad of pak een feestje mee.. Om de volgende dag toch fris en fruitig te beginnen, maak ik graag een sapje voor extra energie (en een bommetje vol vitamines). Vandaag geef vijf van mijn favoriete smoothies en gezonde sapjes. Kijk je mee?

groene-smoothie1. De klassieke groene smoothie!
De groene smoothie; wie kent t niet? Het perfecte begin van de dag, aangezien het vol vitamines zit. Sommigen vervangen hun dagelijkse ‘bakkie koffie’ zelfs voor dit glas vol gezonde veggies en fruit.

Beautifull beat2. De sportieve beautiful beat!
Van plan om vandaag een rondje te gaan rennen of  de sportschool in te duiken? Rode bietensap is de nieuwste hype binnen de duursport, want het zou je prestaties verbeteren door het vele nitraat wat in bietensap zit. Waarschijnlijk geen fabeltje, want de eerste onderzoeksresultaten zien er veelbelovend uit! Is het proberen waard toch?

vitamine c3. De vol vitamine C smoothie!
Dit fris-zure sapje is een van mijn favorieten. In dit sapje speelt kiwi de hoofdrol; deze is namelijk zo gezond dat het meer vitamine C bevat dan dat we eigenlijk per dag nodig hebben. Daarbij zijn de toegevoegde citrusvruchten bommetjes vol vitamine C. Griepje in opkomst? Maak deze en het griepje blijft als het goed is weg.. 🙂

choco4. De chocolade favoriet!
Wie houd er nu niet van chocolade? In dat geval.. Scroll even verder! Voor de rest: deze smoothie op basis van chocolade, banaan en amandelmelk is een van mijn favorieten in de ochtend. De rauwe cacao zit vol cafeïne, dus de koffie kun je laten staan.

Wortel all the way5. Wortel all the way!
Dit spicy sapje bevat twee ingrediënten die vooral heel gezond zijn: wortel en gember. De wortels  bevatten veel vezels en caroteen, wat goed is voor je spijsvertering, huid en nagels. De gember is een geweldige immuunbooster. Al is het uiteindelijk vooral een heel lekker en spicy sapje!

3 Discussions on
“5x gezonde sapjes en smoothies”
  • Ah, goede ideeën zeg! Ik maak zelf vaak de klassieke groene smoothie met spinazie, appel, soms een stukje banaan en een mix van water en sinaasappelsap. Superlekker en verfrissend natuurlijk, maar het is ook wel eens leuk om iets anders uit te proberen! Die met chocolade lijkt me delish 🙂

  • Ik moet echt nodig eens wat ingrediënten in huis gaan halen, ze lijken mij zoo lekker! 🙂
    In Dordrecht was vrijmarkt en Dancetour, dus ik heb mij ook goed vermaakt.

Plaats een reactie

Your email address will not be published.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.