Beginspiration

| Foodblog met gezonde inspiratie voor elke dag |

30 dagen fitgirl challenge: het resultaat

Het zit erop. Vier weken lang leefde ik als een bijna echte fitgirl. Ik ging minimaal drie keer per week sporten (al is dat niet alle weken helemaal gelukt door een kleine blessure), gezonder eten (geen suiker, minder pasta en weinig kaas) en schreef daar elke week een blog over. Hoe het ging, wat ik ervan vond en het resultaat, dat lees je in deze blog.

Terugblik
Sporten dus, en dat drie keer in de week. Voor sommigen misschien de normaalste zaak van de wereld, voor mij was het even wennen. Ik ben niet zo sportief aangelegd namelijk, of laat ik het zo zeggen: sporten vind ik simpelweg vaak niet zo leuk. Dus dit deel was voor mij het lastigste van deze challenge.

Het gezonde eten ging best goed. In de eerst week miste ik mijn bord pasta en de kaas die ik normaal gesproken bijna in elke maaltijd stop. Ik heb een paar momenten gehad waarbij ik wel een paar wijntjes dronk (en ook een paar bitterballen at), maar in het algemeen ging het gezonder eten me prima af. Suiker heb ik bijna helemaal geschrapt, los van de wijn, en gek genoeg had daar ook totaal geen behoefte aan. Ik heb gezond gegeten, maar niet zo extreem om het gevoel te hebben dat ik niet op een of ander crazy dieet zat. En de grap is, ik heb alsnog een bizar goed resultaat behaald (al zeg ik het zelf).

Het resultaat
Na vier weken gezond eten, met hier en daar een ‘zondig’ momentje, in totaal vijf personal training bij Kleaver Health en daarnaast een paar yoga lesjes, heb ik het volgende resultaat behaald: vier kilo erbij (ja dat lees je goed, en dat is aan spieren wel te verstaan), mijn vetpercentage is met 1 % omlaag, 1 cm weg op mijn buik en ik kan opeens 25 pushups doen. Vanaf mijn knieën, dat wel hoor. Wie had dat ooit gedacht? Ik niet. Het vetpercentage en centimeters zeggen mij niet zoveel, maar wat ik vooral merk is dat het kleine vetrolletje aan de voorkant van mijn buik bijna weg is (tenzij ik een hele strakke broek draag).

Ik vind het verbazingwekkend hoeveel resultaat ik heb behaald in zo’n korte tijd, zonder op een of ander extreem dieet te gaan. Dat had natuurlijk ook gekund, maar juist het feit dat ik gezond maar redelijk normaal heb gegeten, geeft mij ook echt de motivatie om door te gaan. Niet om een fitgirl te worden, maar wel om meer te sporten en mijn conditie op te bouwen.

En nu?
Ik merk dat ik beter in mijn vel zit, voel me een stuk energieker en slaap beter. Door met sporten dus de komende weken. De personal training houd ik erin, maar ik denk dat ik daarnaast iets meer yoga ga doen. Kosten en tijd technisch handiger, daarbij is yoga een stuk dichterbij mijn huis. Wat betreft eten lijkt het op wat ik normaal eet, maar hier en daar kan ik er beter op letten zoals ik de afgelopen weken heb gedaan. Over een paar maanden ga ik mezelf weer eens meten, en eens kijken wat het resultaat is. Ik houd jullie op de hoogte.

Ps. die foto’s daarboven, dat ben ik. Zoals beloofd. En let even niet op mijn tomaat rode hoofd. 

Plaats een reactie

Your email address will not be published.

Close